Blogginlägg Artiklar Kåserier
Så har Buicken rullat en sommar med ny lack - Efter mycket slit med slipning och lagning av rost som då hittates, så fick Buicken till sist sin nya färg och har nu rullat sommaren 2022. Buicken gick ifrån att vara millitärgrön till en mer sober vit lack  Nu kommer det att bli åtskilliga stunder och timmar framåt till att bättra på inredningen och utsidans detaljer. Ett jobb som är roligt men ännu mer krävande än att byta färg.Det är trots allt så, att ju mer man förbättrar enstaka detaljer... desto mer ser man kontrasterna i det övriga.  Men det var ändå behövligt med en ny lack av fler skäl än att ägaren hade ledsnat på den gamla dåliga lacken. Att få koll på hur det var ställt med karossen var skönt då man aldrig vet vad som döljs under färgen. Därefter får man bättre koll på vad man ska lägga pengarna på i framtiden.Den här Buicken har en väldigt pålitlig motor 322 cu in (5.3 L) Nailhead OHV V8 som knappt drar någon olja under somrarna när den används och som har fått växellådan en Dynaflow genomgången och renoverad som fungerar perfekt.Så nu när ägaren vet att karossen, motor och låda är okej så kan han fortsätta med allt annat som han vill förbättra på sin bil.
Så har Buicken rullat en sommar med ny lack

Efter mycket slit med slipning och lagning av rost som då hittates, så fick Buicken till sist sin nya färg och har nu rullat sommaren 2022.

 

Buicken gick ifrån att vara millitärgrön till en mer sober vit lack

 

 

Nu kommer det att bli åtskilliga stunder och timmar framåt till att bättra på inredningen och utsidans detaljer. Ett jobb som är roligt men ännu mer krävande än att byta färg.

Det är trots allt så, att ju mer man förbättrar enstaka detaljer... desto mer ser man kontrasterna i det övriga.

 

 

Men det var ändå behövligt med en ny lack av fler skäl än att ägaren hade ledsnat på den gamla dåliga lacken. Att få koll på hur det var ställt med karossen var skönt då man aldrig vet vad som döljs under färgen. Därefter får man bättre koll på vad man ska lägga pengarna på i framtiden.

Den här Buicken har en väldigt pålitlig motor 322 cu in (5.3 L) Nailhead OHV V8 som knappt drar någon olja under somrarna när den används och som har fått växellådan en Dynaflow genomgången och renoverad som fungerar perfekt.

Så nu när ägaren vet att karossen, motor och låda är okej så kan han fortsätta med allt annat som han vill förbättra på sin bil.

Ant. besök. 44
Kommentarer
Inga kommentarer än

Skruvat på egna projektbilen
Den egna projektbilen en Volvo PV -1956 har äntligen fått den helrenoverade "original" B16 motorn startad. Och naturligtvis så läggs mycket av den lilla fritiden som finns nu på att få den installerad i PV:n. För er som vill veta mer om det projektet kan lä...
Påskledigt och lite annat
Det har stått still ett tag nu med utvecklingen av sajten eftersom det har funnits mycket att göra på jobbet inför påskledigheten och aktiviteter med släkt och vänner under påskledigheten med bla. besök på ELMIA i Jönköping. Men nu &au...

Vicky 3 - HotRod
  Först lackades ramen i silver innan randningarnas tunna linjer tejpades i silverlacken. Sedan blåstes allt i "Apple Candy Red"   Normal färg för Vicky 3 är en ljust grå-blå nyans men eftersom detta är en "HotRod-moppe" med alla moderniseringar ...
Buick
Kul med fler som gillar Buick. Tummen upp...
Ansvarig ägare av MOTORSTOPP.se   Morgan Lindgren

Adress: Högsta 208,  75593 Uppsala

 

Policy & Personuppgifter - Om MOTORSTOPP.se - Annonsera


facebook